05 Aralık 2007

Lost Sezon 4 Teorileri



http://lostpedia.com/wiki/Through_the_Looking_Glass

target="_blank">http://lostpedia.com/wiki/Through_the_Looking_Glass/Theories

Flash-forward

Why does Jack think it was a big mistake to get off the Island?

Naomi'nin radiophone'u kullanmasıyla adaya gelenler Ben'in dediği gibi pek çok kişiyi, muhtemelen Others'tan geriye kalanları öldürür ve kazazedeleri adada yaşamaya mahkum eder, bir sebeple, muhtemelen Jack ve Kate'in yardım ve dostlarına ihaneti sonucu olarak gerçek yaşamlarına dönmesine izin verilmiştir. Naomi'nin iletişim kurduğu kişiler Dharma Initiave olabilir, ya da yeni bir organizasyon görebiliriz, akla ilk gelenler Widmore Ind. ya da Paik Ind. fakat bu durumda tutarsızlık adadakileri neden öldürecekleri konusunda, burada da Ben kısmen yalan söylemiş olabilir, aslında öldürülecek kişiler sadece Others ekibidir.

When Jack is about to jump off the bridge, what is he asking forgiveness for and from whom?

Adadan ayrılmakla ya da ayrılırken yaptığı bir hatanın sonucundan dolayı, arkadaşlarına ihanet ettiği için bağışlanmak istemektedir, muhtemelen Tanrı'dan...

How did Jack and Kate get off the island?

Yine Ben'in söylediklerinin bir kısmını doğru bir kısmını yanlış sayarak, yaptıkları anlaşma gereği Jack ve Kate adadan kurtulmuşlardır fakat Jack bu anlaşmadan pişmandır, Kate ise belki de anlaşma sonucu hapse bile girmemiştir ya da hala fugitive'dir.

Who is the "he" Kate mentions to Jack at the airport?

Kanımca Sawyer değil, muhtemelen Sawyer'dan olacak çocuğudur ya da evlenmiştir bir başkasıyla.

Why has Kate insisted that Jack not contact her?

Adada yaşananlardan kimseyi bahsetmemeleri gerekmektedir, anlaşma böyledir, diğer türlü hayatları tehlikededir, adadan kurtulduktan sonra vadedilen normal bir hayatı yaşayan Kate, çocuğu için bundan vzageçmek istemez, bu sebeple Jack'le görüşmekten kaçınır.

Who was the funeral for, and why, after the news of the death, does Jack attempt suicide?

Gazete metni bulundu, okuyabilirsiniz, ismi John Lantham, kim olduğu hakkında hiçbir fikir yok, gazetenin gerçek zamanlı (5 Nisan 2007 Los Angeles Times) olmasından ötürü Jack'ın yaşadıklarının % 100 flash-forward olduğunu bilmekteyiz. Anagram bakındım, bulamadım bu ismin harflerinde, muhtemelen sonradan karşılaşacağız, siyahi olma olasılığı da yüksek, mahalleden ötürü.

Who, if any, of the other Losties were able to get off the island?

Bence bir kaç kişi daha anlaşma dahilinde adadan kurtulmuş olabilir, bunlardan biri yine çocuklu olan Claire olabilir. Desmond da ona kurtulacağını söylemişti.

Why was Jack referring to his father in the present tense, when Christian Shephard was confirmed dead a long time before those events?

Jack eczanede ilacı alabilmek için babasının adını blöf amacıyla kullanmıştır, zaten ilaç almaktadır, akıl sağlığı konusunda sıkıntıları vardır ki evinin durumu da ortadadır, haritadaki Sydney-LA arası okyanustaki işaretlemeler de gözlerden kaçmamıştır. Doktorla konuşurken de sanki babası yaşıyormuş gibi alkollü halini babasıyla mukayese ederek, ben de yapabilirim, o da zamanında yapmıştı demeye getirmektedir, yani babası ölüdür bu konuda bir sıkıntı yok.

If the outside world really believed the Flight 815 bodies were found, how was their apparent return from the dead explained to the world?

Bu sorunun cevabı da Dharma Initiative ya da her kimse o organizasyona kalıyor, mantıklı bir açıklamayla dünyaya bunu anlatmak zorundalar, herkesin cesedi bulunduğuna göre, ilginç ve inandırıcı bir açıklama olmalı hakikaten.

Is Kate still a fugitive? If not, why not?

Bu soruya cevap vermiştim, olabilir değilse de anlaşma gereği, nasıl ki herkes ölü gösterilebliyor ve dünya bunu kabulleniyor, Kate'i hapse attırmamak daha kolay bir iş.

With the season ending at the end of the "Flash-Forward" does this mean the series will continue in this "Flash-Forward" as main timeline?

Kanımca hem back hem forward olacak bundan sonra.

What is Jack tired of lying about?

Uçak kazasıyla ilgili her konuda anlaşma gereği yalan söylemektedir. Aslında olayların bir şekilde adanın kendisi olan Jacob'a da bağlanması gerek ama anlaşma çerçevesinde bir bağlantı kuramıyorum Jacob'la.

On the Island

Who was Naomi working for?

Penelope olmadığı kesin, Dharma Iniative ya da başka bir organizasyon, Mittelos Bioscience'ın düşmanı bir kuruluş olabilir, mesela Widmore Labs.

Was Ben telling the truth about Naomi's posse potentially wanting to kill the Losties and destroy the Island?

Kısmen hayır, en azından Jack ve Kate yaşıyor, belki Others ekibini öldürme ihtimalinden dolayı Ben böyle söyledi, keza Locke Walt'ın, aslında blacksmoke'ın, belki de Jacob'ın yardımıyla, Radio Tower'ı buldu ve tereddütsüz Naomi'yi öldürdü ama kendi amacı gereği Jack'i öldüremedi.

Why did Ben think that he could convince the survivors about not using the radio instead of using force?

Sayid, Jin, Bernard'ı feda edemeyeceklerini ve Mikhail'in yarım kalan Looking Glass'daki durumu düzelteceği düşüncesiyle kuvvet kullanmaya gerek duymadı.

Why or how was the Looking Glass transmitting directly to Penny (or reverse) immediately after the jamming switch was deactivated?

Sezon 2'nin sonunda gördüğümüz adamlar, zaten Penny'e durumu haber etmişlerdi, hayatının her anını Desmond'ın kurtulduğunu duymak haberine endekslediği için de sinyalin ulaştığı bildirildiği an kamera karşısına geçti.

Does Penny know about the Dharma Initiative?

Muhtemelen hayır.

Was Mikhail wounded or killed by the grenade detonation?

Bu sefer ölsün artık, adada Others ölmüyor ya da içlerinden bazıları Richard gibi, bir teori var ama Mikhail'in eski bir Dharma üyesi olmasından ötürü, bu teorinin kapsama alanına girmeyeceğini düşünerekten öleceğini düşünüyorum.

Where did Locke go after he left the main group of Losties at the end of the episode?

Jacob'a.

How or why did Juliet know about the signal jamming but not Mikhail?

Juliet bir dönem Ben'e çok daha yakındı Mikhail'den, normal diye düşünüyorum ama Looking Glass'takiler bile sadece 3müz biliyoruz dedikleri için bu konuda bir karmaşıklık var açıkcası.

What is the Temple and why are The Others going there?

Bir ilginç konu daha, Juliet uçak alanı inşa ettiklerinden bahsetmişti sonradan bir de Temple çıktı, adada daha keşfedilmeyen ilginç yerler çıkacaktır. Bazı kişilerin aklına gelebilir 90 küsür gün oldu, adanın tamamı nasıl keşfedilemez diye ama monster olarak da bilinen blacksmoke'dan ötürü adada gezinmek 16 yıldır Danielle'e sonrasında da kazazedelere çok tehlikeli gelmiştir.

Who was the musician who programmed the key pad in the Looking Glass station?

Dharma üyesidir, muhtemelen bir flash-back'de o da gözükecektir, böyle detaylara ekleme yapmayı seviyor Lindelof. Charlie de ölüme yakındı ama müzik konusuna yine de değinilir daha Hurley var.

When Ben ordered Sayid, Jin, and Bernard to be killed over the Walkie why was the real order to shoot in the sand?

Önceden alınmış bir karardır, planlıdır. Ben'in mindgames'inin bilincindedir ekibi, liderlerini tanımaktadırlar ya da Ben'in kontrolü kaybettiğini düşünerek kendileri bir plan yapmıştır.

What assignment in Canada were Bonnie and Greta supposed to be on? Are such "assignments" commonplace?

Bu da çok enteresan, Others'tan Richard'ın dünyaya gidip geldiğini biliyoruz, hatta Ethan'ın da. Ayrıca Anthony Cooper'ın getirilmesi de buna bir örnekti. Bu 2 kişinin Kanada'ya gitme ihtimali bu anlamda doğal ama görev nedir, bilemiyoruz, bilemeyiz de, karakterlerden sanki Kate'in gerçek hayatta Kanadayla bir ilişkisi vardı, oradan bir bağlantı kurulabilir çok saçma da olsa.

What are the "forces stronger than anything it [the Island] has faced in many, many years" that Ben was warning Alex about?

Ben şunu söyledi : Because this island is under assault by forces stronger than anything it's had to deal with in many many years, and now we are meant to protect it, Mikhail by any means necessary. The jamming was for everyone's security. We are in a serious situation. Buradan anlaşılan şu ki Ben'in Naomi hakkında söyledikleri doğru, neden Mikhail'e yalan söylesin ki, onu ya da adayı tehdit eden gücü çok büyük bir tehlike olarak görüyor. Bu tehlike Dharma olamaz gibi duruyor, Dharma gösterildiği şekliyle bir tehlike gibi gözükmedi, başka bir organizasyon olma olasılığı yüksek.

Why does Mikhail continuously appear to be killed, only to be shown to be alive later?

İlginç bir soru daha, Lost'un genelinde zaten ilk gösterilenin pek doğru olmadığı daha sonra çıkıyor, bu durumu da aynı kategoriye sokuyorum, ölüler falan inanmayın.

Why does Ben call Mikhail a 'loyalist'?

Ters manyel var gibi, ihanet etmemesi adına Ben'in mindgame söylemlerinden biri daha. Bir de tabi Dharma üyesi olmasına rağmen yıllardır sıkıntısız Others'a çalıştığını da unutmamak gerekir.

Why did Danielle tell people the Others controlled the radio tower when it is, in fact, abandoned?
Radio Tower'a sadece 16 yıl önce geldiğini düşünürsek, 2004-16= 1988 yapar, Mikhail Others'a yanlış hatırlamıyorsam 1992'deki Ben'in olayından sonra katıldığını söylemişti. Kontrol eden Dharma'ydı yani. How did Locke know where the Losties were at? Walt ya da blacksmoke tabi ki. Bu arada adada gözüken Jack'in babası olsun, Walt, Boone, Yemi olsun bunların blacksmoke ürünü olduğunu, mantıklı bir yolla Lindelof The Answer özel bölümde açıklamıştır.

Was "Walt" really Walt?

Değil tabi ki. Burada başka soru işareti, John'ın Walt'ın büyümüş halini görmeden blacksmoke'un bu şekli canlandırması.

Is Kate pregnant?

Muhtemelen evet ama, adada değil Amerika kıtasında doğuracaktır.

What will happen with the Others and Ben now that Ben is prisoner of the survivors?

Soruya bak ya, senarist ben olayım bari. Hele bir Naomi'nin ekibi gelsin bakalım, Ben'in de öleceğini zannetmiyorum her ne kadar Others bu gelecekleri büyük tehlike olarak görse de.

How did Ben get the information on the survivors if the jamming station was blocking outgoing and incoming messages?

Mikhail'in bulunduğu patlayan istasyondan.

Why was Locke having problems shooting Jack, despite he just threw a knife that seemed to kill Naomi?

Daha önce de verilmişti, Locke katil ruhlu bir adam değil, Naomi'yi de ada onu zorladığı için öldürdü, belki de yaraladı.

26 Mayıs 2007

A. Eren Loğoğlu

Hiç yorum yok: